Відпочинок по обміну (The Holiday)

Режисер: Ненсі Мейерс
Сценарій: Ненсі Мейерс
Актори: Кейт Вінслет, Кемерон Діас, Джуд Лов, Джек Блек, Елі Воллач, Едвард Бернс, Руфус Севелл, Міффі Енґлефілд
Виробництво студії: Columbia Pictures, Universal Pictures, Relativity Media, Waverly Films (США)
Рейтинг (MPAA): PG-13
Прем'єра в світі: 05.12.2006
Прем'єра в Україні: 20.12.2006
Кінопрокатник в Україні: 

 

Уявіть собі двох жінок. Одна - мешкає в маленькій хатинці в британському селі, працює на низькій посаді у видавництві, чутлива, довірлива, швидко прощає образи і довго заливається сльозами після чергової зради, інша - холодно-непроникний трудоголік, що фізично розучився плакати, живе у величезному будинку міста янголів, очолює власну компанію, не вміє кохати, а за образи ламає ніс чудовим правим хуком. Абсолютна протилежність, чи не так?

Втім, вони мають дещо спільне ...
Їм обом набридло таке життя - у одної коханий одружується з іншою, другій набридло працювати і викидати з будинку чергового утриманця. Що радять психологи в такому випадку? Так, потрібно змінити оточення!

І наші героїні змінюють все - випадково познайомившись через об'яву в інтернеті, вони обмінюються будинками, машинами, країнами і навіть домашніми тваринами. Звісно, одразу виявляється, що проблеми не в оточенні, а в них самих, тому на новому місці спочатку нічого не змінюється, але потім оточення таки починає їх змінювати, нормалізуючи недоліки їх характерів - одна виховує в собі рішучість, інша - чуттєвість.

Так, Ненсі Мейерс зробила з нами це знову. Вже двічі вона робила цей фокус з глядачами, і цього разу не зрадила наших очікувань. Здається, ніщо не може розчулити сучасного міського жителя, який все більше стає схожий на каміння, яке оточує його все життя, і десятки мелодрам пролітають через кінотеатри, збираючи на сеанси лише випадкові парочки та заплакані жертви першого кохання. Категорія романтичних комедій, де всі персонажі та сюжетні ходи прописано стандартами на покоління вперед, в передсмертних конвульсіях породжує такі страхіття, як "Бріджет Джонс", намагаючись хоч чимось вибитися з шаблону - коли не сюжетом, то хоч кількістю недоліків головної героїні.

І лише стрічки Ненсі вирізняються серед цієї фабричної штамповки нестандартним підходом до стереотипної категорії фільмів. В романтичній комедії зобов"язаний бути головний герой - такий собі симпатичний і мужній мачо? Ось вам Мел Гібсон - втілення мужності, мрія половини жінок усієї планети. Тільки Ненсі примусить його робити воскову епіляцію та надягати колготи, а ще зробить його розлученим і додасть дочку з підлітковими проблемами - кожен з цих факторів вже сам по собі начебто здатен вбити будь-який романтичний настрій, але виходить абсолютно навпаки - фільм отримує солідні прибутки, а творці стандартних стрічок підраховують збитки і шаленіють від такого неймовірно успішного порушення правил.

В романтичній комедії повинні бути гарні, молоді герої? А дзуськи, старі теж можуть кохатися - нате вам роман між Джеком Ніколсоном та Діаною Кітон, котрі давно перейшли піввікову межу. А щоб порушити вже геть усі догми, додамо ще Кіану Рівза - чергову мрію половини жінок світу, і закохаємо його в бабусю, яка покине цього ідола заради пенсіонера Ніколсона. І знову, попри абсолютно, на перший погляд, неромантичні ситуації та персонажі виходить гарний фільм, де романтизмом не тикають глядачу прямо в очі, а підводять до нього непомітно, через смішинки, веселі ситуації та неординарний погляд режисера на проблематику людських стосунків.

Цього разу, щоправда, буде все трохи інакше. По-перше ніяких нових порушень не буде - знову будуть діти та пенсіонери, але за допомогою цих персонажів режисер торкнеться проблем, що намагаються обходити не лише комедії та мелодрами, а й уся голівудська продукція - чи багато ви пам"ятаєте фільмів, де молода дівчина допомагає згадати дев"яносторічному діячу культури, що його ще зарано списувати з рахунку і він ще може втерти носа молоді, яка нівелювала саме поняття кінематографу, як мистецтва? А таких, де молодий вродливий чоловік не гасає, задерши хвоста, по дівкам, покинувши напризволяще сім"ю, а сам-один виховує двох маленьких доньок? Знову ця звичка Мейерс йти до романтики абсолютно "неприйнятними" шляхами, через яку її фільми завжди вирізняються серед інших в своїй категорії. За що вона мені і подобається, як режисер.

Ще один плюс фільму - гармонійність. Вона не лише в збалансованому дозуванні драматичних та комедійних моментів, що дало можливість створити стрічку далеко не форматної для такого типу фільмів тривалості - трохи більше за дві години, що стало б вироком для картини суто комедійної, а й у відповідності ролей акторам. І вже не розумієш, чи Ненсі писала сценарій під цих людей, як вона каже, чи вона просто писала його про них - адже кожен, навіть другорядні персонажі, багато в чому відображає себе самого, що легко зрозуміти, хоч трохи поцікавившись особистим життя цих акторів.
Саме через це викладені жіттєві історії настільки реалістичні, а акторська гра чудова - важко погано відобразити на екрані самого себе.

Втім, свій приз глядацьких симпатій я все-таки віддаю Елі Воллачу, що зіграв старого сценариста - для людини, якій 92 роки, так зіграні ролі є справжнім подвигом. А чудове українське дублювання стало відповідною оправою цьому шедевру новорічно-романтичних фільмів.

Не знаю, як у вас, а у мене перегляд цього фільму, скоріше за все, буде відтепер супроводжувати зустріч Нового року, настільки приємним він вийшов.

Дякую, пані Майерс, я буду неймовірно здивований, якщо наступного разу Ви зможете зробити щось ще краще.

  
Коментарі читачів

You must javascript enabled to use this form

Іменинники
30 травня
logo
logo

Кір Дулей (84)
logo
Хостинг та підтримка надані
Украинский портАл Ua-links каталог сайтів Украинская Баннерная Сеть
UA TOP Bloggers BlogMemes.ru