Привиди колишніх подружок (The Ghosts of Girlfriends Past)
Режисер: Марк Вотерс
Сценарій: Джон Лукас, Скотт Мур
Актори: Меттью МакКонахі, Дженніфер Ґарнер, Майкл Дуґлас, Лейсі Чеберт, Емма Стоун, Крістіна Мілліан, Норін ДеВулф, Аманда Велш, Брекін Меєр, Роберт Форстер
Виробництво студії: New Line Cinema (США)
Рейтинг (MPAA): PG-13
Прем'єра в світі: 01.05.2009
Прем'єра в Україні: 30.07.2009
Кінопрокатник в Україні: Кіноманія

Ловеласа Коннора на весіллі його молодшого брата відвідують привиди Минулої, Теперішньої та Майбутньої Подружок, змушуючи його замислитись над тим, як він грається почуттями жінок.

В житті кожного чоловіка рано чи пізно настає час "Рубікону" - коли розумієш, що стоїш на якійсь невидимій межі, а в голову приходять думки про минуле і майбутне, зроблене та пропущене. У когось цей час може настати ще в двадцять, хтось безтурботно гуляє до старості, поки не опиняється сам на сам зі своїми прожитими роками і купою пропущених можливостей. Перші зазвичай дуже швидко стають чоловіками і батьками, більшість з них згодом наздоганяє відлуння тої межі, наповнюючи голову думками "а що було б, якби я тоді вчинив інакше", або більш приземленими на зразок "зі скількома б дівчатами я ще міг би познайомитись і все таке". Для "наставляння на праведний шлях" других ще півтори сотні років тому Чарльз Діккенс написав цикл історій "Різдвяні казки", одна з яких була про Ебенезера Скруджа - людину, яка все життя поклала на вівтар егоїстичних досягнень, промінявши на них все сімейне щастя. Саме цю історію вирішив взяти за основу для свого чергового романтичного сценарію нерозлучний тандем Джона Лукаса та Скота Мура - лише егоїстичні пристрасті Скруджа щодо грошей були замінені на незлічену кількість дівчат, а Різдво - на весілля брата головного героя, яке нагадало йому про те, що для людей звичним все ж є створювати сім'ї на основі тривалих стосунків, а не вкладати щоночі нову дівчину в ліжко, як мажорний учень старших класів. Не самий нестандартний сюжетний хід, на мою думку, і точно вже абсолютно передбачуваний. Звісно, представники жанру "романтичних комедій" нечасто тішать оригінальними та цікавими сюжетами, але їх автори намагаються хоч якось замаскувати їх шаблонність - гарними акторами, цікавими діалогами, дотепними жартами чи хоча б цікавими другорядними героями, як це було в "Коханні та інших неприємностях". Але не в цьому випадку.

Якщо вважати, що в більшості випадків головну роль в створенні фільму відіграє режисер, то режисери типу Марка Вотерса становлять масове "виключення з правила" - оскільки в їхніх фільмах впливу режисера абсолютно непомітно. І мова не йде про геніальність видатних митців, які робили шедеври з мінімальним бюджетом і посередніми акторами, ні. Мова про хоча б мінімальний авторський стиль, керування процесом і акторами. Натомість режисери штибу Вотерса - як китайська промисловість: дадуть гарний матеріал - вийде більш-менш якісний продукт, хоча й все одно "широкого вжитку", дадуть поганий - вийде щось таке, що можна буде викинути після першого використання. Фільми, які становлять "портфоліо" Вотерса повною мірою демонструють таку залежність від "матеріалу": дві комедії з Ліндсі Лоан, "Чумова п'ятниця" та "Погані дівчата", вийшли "на тверду четвірку" завдяки акторському складу, літературним першоджерелам і роботі сценаристів - вони ж і залишились єдиними прибутковими фільмами в його кар'єрі. Вже романтична драма "Поміж небом та землею" мала в собі лише харизму Різ Візерспун, чого досить мало для такого жанру, як романтична комедія. Про наступну стрічку, дитяче фентезі "Хроніки Спайдервіка", навіть і говорити не доводиться - сценаристи не змогли хоча б наблизитись до ідеалу роботи з дитячою аудиторією, продемонстрованого хоча б і нещодавньім "Мостом в Терабітію", і в результаті жодна з категорій потенційних глядачів фільму так і не була задоволена. І от тепер "китайський майстер" Вотерс прийшов до жанру романтичних комедій - в співробітництві зі сценаристами абсолютно бездарного фільму того ж жанру "Чотири Різдва", де від тої ж таки Візерспун, яку змусили бігати за дітьми, котрі викрали у неї використаний тест на вагітність, вже не лишилось навіть харизми. Не найкраща компанія, на мою думку.

Результат вийшов відповідним - сюжет про старого скупердяя Скруджа, якого привиди налякали демонстрацією його слуг, котрі, наче собаки за кістку, гризлися за його сорочки та постільну білизну, анітрохи не виграв від того, що таку неприємну смерть замінили на примару одруження з покращеним варіантом президента Обами дівчини, в яку, о, несподіванка, змалку закоханий головний герой, що від нерозділеного кохання став безсердечним ловеласом. Особливо негарно виглядають сотні тих самих подружок - котрі спочатку, як останні хвойди, вішаються цьому самому герою на шию, віддаючись в гримерці через п'ять хвилин після знайомства, а потім демонструють щиру ненависть, наче перед сексом він пообіцяв на них одружитися. Навряд чи жінкам, котрі, власне, і складають головну частину аудиторії подібного роду фільмів, сподобається таке відверте знущання над слабкою статтю. Чоловікам же, багатьом з яких, наприклад, на нещодавньому "Зізнанні" справді було цікаво споглядати за тим, як викрутиться підлеглий з пастки, в котру його загнала стерва-начальниця, на "Примарах" взагалі робити нічого - в натужне "перетворення" головного героя у "правильного романтичного принца" не повірить навіть учень молодших класів. Тим паче, що ані МакКонахі, ані відома своєю провальною "Електрою" Гарнер не були помічені в категорії професіоналів акторської майстерності високого гатунку. В результаті єдиним цікавим моментом фільму залишається акторка, котра зіграла привид майбутнього - її звуть Ольга Малюк, і це вже друга, після Ольги Куриленко, українська модель, яка пробиває собі дорогу в голлівудські кінозірки. Але цей дрібненький фактик навряд чи вартий не лише грошей за квиток, а й самої витрати ста хвилин свого життя на цей фільм.

 


Коментарі читачів

You must javascript enabled to use this form

Іменинники
27 березня
logo
logo

Натан Філліон (46)
logo
logo

Елізабет Мітчел (47)
logo
logo

Мерайя Кері (48)
logo
logo

Квентін Тарантіно (54)
logo
logo

Глорія Свенсон
(1899 - 1983)

logo
Хостинг та підтримка надані
Украинский портАл Ua-links каталог сайтів Украинская Баннерная Сеть
UA TOP Bloggers BlogMemes.ru