Залізна людина (Iron Man)

Режисер: Джон Фавро
Сценарій: Арт Маркум, Мет Голловей
Актори: Роберт Дауні-молодший, Гвінет Пелтроу, Терренс Говард, Джеф Бріджес, Самуель Л. Джексон
Виробництво студії: Marvel Enterprises (США)
Рейтинг (в США): PG-13
Кінопрокатник в Україні: B&H
Прем'єра в світі: 30.04.2008
Прем'єра в Україні: 30.04.2008

Після примірки залізного костюма, створеного, щоб захистити його життя, мільйонер Тоні Старк вирішує використовувати імплантовані в броню технології для боротьби з війнами.

Комікси - вони зараз повсюди. Паперові комікси в кіосках, кінокомікси на екранах, комікси для розфарбовування в дитсадках і ще ціла купа супутніх товарів - від іграшок до зображень на пакетах, футболках та портфелях. Багато наших громадян кляне їх за обмеженість, чимало люду їх просто ігнорує і тільки окремі фанати не лише збирають ці книжечки з малюнками, а й навіть намагаються створити українську культуру коміксів. Така картина не диво, адже комікс - річ для нашого менталітету досить чужа, навіть китайський родич коміксу лубок у нас залишився досить мало поширеним, хоча й був надзвичайно популярний в сусідніх Європі та Росії, де його часто використовували для пропаганди якихось ідей.

В той же час в США комікс - річ сакральна, не буде перебільшенням сказати, що він є основою американського виховання. Поєднавши в собі образність дитячих книжок з малюнками та інформативність дорослих текстових книг комікс став тим, що формує в дитинстві менталітет більшості американців. В наших реаліях йому дуже складно знайти аналоги: для радянських часів це була б дитяча література з усіма її піонерами, які боролись з іноземними шпигунами, а в сучасній українській літературі щось схоже взагалі відсутнє - цим і пояснюється широке розповсюдження черепашок-нінзя та Спайдермена з Халком. Просто ці герої зайняли порожню нішу, яку звільнили бурхливі дев'яності роки минулого століття, коли країні було не до дитячої літератури.

Натомість в США розквіт коміксів припадає якраз на складні моменти історії: так звана Платинова ера коміксів захопила іспано-американську і першу світову війни, золота - Велику Депресію, срібна - "холодну війну" з СРСР та дуже "гарячі" війни з Кореєю і В'єтнамом, а бронзова - Вотергейт. В усі ці періоди нація потребувала консолідації, а діти - прикладу у вихованні, чим і обумовлені прямолінійна мораль та ідеальні герої всіх американських коміксів, тому не викликає подиву сучасний сплеск активності в цій сфері - Америка переживає черговий складний період, а до нас докочуються хвилі цього мистецького шторму, оскільки запропонувати щось власне вітчизняні митці не можуть.

З цілого сонму героїв найплодовитішої американської компанії з виробництва коміксів Marvel Comics Тоні Старк на псевдо "Залізна людина" виділяється деякими цікавими рисами. Якщо практично всі позитивні герої набувають своїх чеснот через важкі життєві випробування, а своїх могутніх властивостей - через більш-менш миттєвий вплив якоїсь іншої сили на зразок радіації, то зі Старком історія була повністю протилежна. Представник "золотої молоді" і гульвіса, син багатих батьків і спадкоємець потужної імперії він лише зіштовхнувся один раз зі зброєю власного виробництва в руках у негідників , а своєї суперсили досяг виключно власним розумом, коли сконструював для себе могутній бойовий обладунок.

Власне цю частину його життя і показано в фільмі, але якщо не обмежуватись нею, то в подальших творах Тоні так само діє здебільшого своїм розумом, і є чи не найвпливовішим та найрозумнішим представником Всесвіту Marvel - він намагається консолідувати всіх супергероїв, від "людей Х" до "фантастичної четвірки" в одну організацію зі спільною метою та узгодженими діями. Отже, коли інші герої слугують прикладом сили, хоробрості, честі і таке інше, то Тоні Старк чи не єдиний, хто був створений, як приклад сили розуму - приблизно як в радянській дитячій літературі Електронік - аби дітям, прочитавши про нього, хотілось вчити науки і ставати вченими.

До втілення пригод Старка на екрані автори підійшли зважено. Сценаристами було взято Марка Фергуса та Хоука Остбі, які набивали руку допомагаючи Альфонсо Куарону писати сценарій до "Останнього нащадка Землі" - завдяки їм стрічка наповнилась відчутною долею самоіронії і гумору, не кажучи вже про відсутність банальних мега-злодюг, які хочуть підірвати планету чи захопити владу у Всесвіті, та досить непогано обіграні теми розповсюдження зброї і війни на Близькому Сході. Посаду режисера обійняв Джон Фавро, який вже достатньо натренувався працювати з роботами в своєму минулому фільмі "Затура". І, звісно ж, бюджет в 125 мільйонів доларів та контракт на створення спецефектів з відомою Industrial Light & Magic теж вплинули на результат - студія виявилась знову на висоті, оскільки спецефекти, які є основними сильними сторонами такого роду фільмів, вийшли не лише якісними, а й виглядають дуже реально, оскільки більшість цих технологій вже знайомі нам з рекламних роликів концепт-розробок різних високотехнологічних компаній.

Звісно, цілком очікуваним вийшла виховна частина, спрямована на підняття американського патріотизму - особливо знаковим для країни, яка давно веде війну з арабським світом, виглядає заміна головного антагоніста з в'єтнамця Вонг-Чу, як це було в коміксі, на арабів Разу та Абу Бакаара. Таким чином, був би це звичайний американський кінокомікс, хіба що кращий за "Трансформерів" через відсутність тінейджерських любовних страждань та досить високий домішок самоіронії, за що окрема подяка сценаристам, якби не одне "але" - акторський склад.

Найпершим точним попаданням був Роберт Доуні, сам колишній гульвіса і любитель вживати наркотики в нічних барах, який лише кілька років тому закінчив реабілітаційну програму - може це і допомогло створенню надзвичайно реалістичного образу Тоні Старка. Принаймні, коли його герой з сумом в очах каже, що збирається змінити життя і компенсувати шкоду, якої було завдано людям, не хочеться голосно кричати "Не вірю" і кидатись в нього попкорном, що було характерне для кінокоміксів останніх років. Другою знахідкою став абсолютно невпізнанний, бо ж лисий і бородатий, Джефф Бріджес - йому не вперше демонструвати на екрані одночасно батьківські почуття до підопічного та подвійну гру у того за спиною. Можна було б додати і Гвінет Пелтроу - надзвичайно привабливої особистої секретарки Старка, якби ця роль не була надто дрібною для "оскароносної" акторки, але ж і мала робота, виконана гарно, теж заслуговує на визнання.

Одним словом, споглядаючи, що роблять з коміксами адекватний режисер та сценаристи, відома фірма по створенню спецефектів та гарний акторський склад залишається лише гадати, що ж вийде з продовження досить посереднього "Халка", в створенні якого приймає участь сам Едвард Нортон, та з шостої частини пригод Бетмена з десятком зірок класу "А" в активі.

Як би там не було, але за відсутності, сподіваюся тимчасової, наших власних виховних кінофільмів для дітей залишається лише радіти, що в Голлівуді ще вміють знімати не лише тупуваті комп"ютерні ролики про Спайдермена.

 


Коментарі читачів

You must javascript enabled to use this form

каласний фільм

Написав ТАРАС,
Домашня сторінка тут
Дата П'ятниця, 02 травня 2008 Час 17:51

 1 
Сторінка 1 of 1 ( 1 Коментарі читачів )
Іменинники
19 січня
logo
logo

Натассія Мальте (46)
logo
logo

Антуан Фукуа (54)
logo
Хостинг та підтримка надані
Украинский портАл Ua-links каталог сайтів Украинская Баннерная Сеть
UA TOP Bloggers BlogMemes.ru