Волл-І (Wall E)

Режисер: Ендрю Стентон
Сценарій: Ендрю Стентон
Англійсько ролі озвучили актори: Фред Віллард, Джефф Ґарлін
Виробництво студії: Pixar Animation Studios, Walt Disney Pictures (США)
Рейтинг (в США):
Прем'єра в світі: 27.06.2008 (США)
Прем'єра в Україні: 03.07.2008
Кінопрокатник в Україні: B&H

Рік 2700. Робот Волл-І кожен день проводить за роботою, для якої він був зроблений - прибирає гори сміття, залишені на планеті людьми. Але невдовзі він виявляє вищу мету, для досягнення якої він призначений.

Коли штучне створіння зможе відчувати, як людина? Самі люди над цим замислювались задовго до того, як змогли створити хоч якусь штучну істоту - література з давніх часів і до сьогодення наповнена різноманітними гомункулусами, големами і роботами та моральними проблемами, які постають з самого факту їх існування. А саме - чи можна вважати, що щось не народжене жінкою може кохати, співчувати і чимось захоплюватись. Чи можна визнавати за витворами людського розуму та рук право на самоусвідомлення і почуття? І якщо це взагалі можливо, то як це все відбудеться - замикання в схемі, самонавчання чи може новітня технологія? Азімов, Буличов, Кларк, Лем - мабуть нема жодного фантаста, який би не написав твір на цю тему, і кожен висловив свою точку зору. Відобразити таку собі колективну думку і вирішили колись співробітники студії Pixar в далекому 1995 році, коли йшло обговорення сюжету першого повнометражного мультиплікаційного фільму студії. В результаті виграла "Історія іграшок", за нею довелось зайнятись "Життям комах", потім "Корпорацією монстрів", "Тачками" - а до маленького робота-прибиральника справа все не доходила. Мабуть воно і добре - хтозна, що б вийшло з "Волл-і" десять років тому, коли за плечима у студії ще не було такого досвіду і такої потужної техніки.

За створення стрічки взявся сам автор ідеї "що станеться, якщо людство полетить і залишить на планеті робота, котрий буде порпатись у відходах?" Ендрю Стентон. Коли він вигадав Воллі, найважливішим його досвідом була короткометражна анімаційна картина з простою назвою "Історія" про пригоди маленького хлопчика та телевізійного динозавра. Зараз же Ендрю вже не лише взяв безпосередню участь в півдесятку проектів-блокбастерів, а й отримав "Оскар" за мультфільм "Знайти Немо", який він створював і як сценарист, і як режисер. Одним словом - за справу взявся спеціаліст і професіонал. Він передивився безліч науково-фантастичних стрічок на споріднену тематику і скомпонував сюжет про закоханість старенького робота, якого залишили прибирати величезний смітник, на який людство перетворило Землю, і надсучасного дрона-дослідника. Звісно, в кращому стилі Pixаr, сюжет виявився з подвійним дном - для дітей залишилась красива історія, яка пояснює, що таке ніжні почуття між особами різної статі, як вони зароджуються і які проблеми переживають, а дорослі, я впевнений, оцінять поклони режисера і сценариста Стентона в бік Кларка та Азімова.

Причому після перегляду охоплюють сумніви щодо того, яка ж частина сподобалась більше. З одного боку, звісно, приємно оцінити підняті питання екології та здоров'я людей, які в країнах "золотого мільярда" без усяких космічних кораблів перетворюються на мішки з жиром. Але стократ приємніше спостерігати за малюком Воллі, який багато чого взяв від Великого Німого, зокрема від Чарлі Чапліна - за його безпосередністю і цікавістю, добротою та наївністю, працелюбністю і наполегливістю в досягненні власного щастя. Невідомо як, але за сімсот років він навчився стільком речам, що залюбки переважить по комплексу чеснот будь-яку справжню, біологічну, народжену жінкою сучасну людину. Чудову пару йому складає блакитноока білявка з космічного корабля - рішуча, швидка, самостійна і сильна - справжній ідеал сучасної жінки. Хтось може здивуватись - як можна говорити про роботів, як про людей - про їхні очі та почуття. Але те, як автори змогли передати практично без жодного слова усю гаму почуттів між двома істотами словами не передати. Можна лише сказати, що за романтичним настроєм комп'ютерний мультик з цифровими героями кладе одною лівою сотні романтичних комедій, випущених за останні роки десятками різних студій. І це вже неабиякий натяк сучасним акторам з їхніми забаганками - не за горами той час, коли їх легко можна буде замінити з набагато кращим результатом.

А в цілому підсумок виглядає так. Piхar з перших своїх робіт почав задавати тон в галузі світової анімації. На цю компанію тепер рівняються усі, включно зі студіями, котрі існують в кілька разів більше часу, аніж ця компанія. Кожного разу, коли піксарівці випускають на екрани своє творіння, вони ставлять таку собі планку для інших, яку потрібно досягти. Хтось до неї дострибує, хтось ні, але результат один - щойно хоч хтось наблизиться до їх результату і у тебе виникає думку "ну все, нарешті хоч хтось зміг обігнати цих невгамовних хлопців", як на екрани виходить черговий шедевр, на який дивишся і не можеш зрозуміти, чи можна зробити краще. Переглянувши "Волл-І" думаєш вже трішки інакше, приблизно так - "невже вони самі зможуть зробити щось краще?". За сукупністю факторів - сюжет, графіка, чудова музика восьмикратного номінанта на "Оскар" Томаса Ньюмана та звукові ефекти від автора "голосу" R2D2 із "Зоряних війн" Бена Барта - компанія встановила настільки високий рівень, що їм потрібно буде дуже гарно попрацювати, аби перевершити самих себе. Втім, це їхні проблеми, які їм вирішувати працюючи над наступним проектом - екранізацією циклу "Марсіанські Хроніки" Берроуза. Нам, глядачам, головне насолодитись якісним продуктом і, коли зачиняться за спиною двері кінозалу, ще довго-довго відчувати всередині тепло, яким поділились з нами автори через посередництво двох маленьких залізних, але дуже добрих і люблячих істот. І, звісно, намагатись якомога менше смітити і більше рухатись.

 


Коментарі читачів

You must javascript enabled to use this form

Іменинники
28 травня
logo
logo

Кайлі Міноуґ (49)
logo
Хостинг та підтримка надані
Украинский портАл Ua-links каталог сайтів Украинская Баннерная Сеть
UA TOP Bloggers BlogMemes.ru