Космомавпи (Space Chimps)
Режисер: Кірк де Мікко
Сценарій: Кірк де Мікко, Роберт Морленд
Виробництво студії: Vanguard Animation, Starz Media (США)
Рейтинг (в США): G
Прем'єра в світі: 18.07.2008
Прем'єра в Україні: 04.09.2008
Кінопрокатник в Україні: JRC
Коли зонд вартістю в 5 мільярдів доларів зникає в міжгалактичному тунелі, Космічна агенція наймає Гема ІІІ, онука першої шимпанзе, яка побувала в космосі, щоб повернути втрачене. Але циркача Гема більше цікавлять ігри в невагомості, аніж його величне покликання, тому в космосі йому доведеться отримати урок мужності і разом з безстрашним лейтенантом Луною та командиром корабля Титаном врятувати мирних жителів далекої планети від злого диктатора Зартоґа.

Не так давно пройшов досить знаменний ювілей - п'ятдесят років загибелі собаки Лайки. Загинула вона не від рук хуліганів чи санітарних служб, як мільйони інших вуличних псів, а задля технічного прогресу - це була перша жива істота, яка облетіла на ракеті Землю. За сім років перед її польотом злетіли в повітря і загинули з різних причин більше трьох десятків песиків, але облетіти довкола планети вдалося лише їй, довівши, що космічні польоти для живих істот можливі. За нею вже полетіли всесвітньо відомі Білка та Стрілка - перші собаки, які не лише злетіли, а й повернулись живими, а далі - людина. Радянський Союз так поспішав вийти в космос першим за американців, що не надто важив життями хоч собак, хоч людей, навіть Юрій Гагарін свого часу сказав, що не розуміє, ким же він є для космосу - першою людиною чи останньою собакою.

Тим часом в США теж поспішали, але випробовували свої технології на мавпах. Спочатку це були макаки, зокрема резуси - ті самі, які допомогли людям остаточно розібратись зі своєю власною кров'ю, а потім шимпанзе - істоти найбільш близькі до людини як біологічно, так і за своїми можливостями виконувати елементарні операції в космосі: натискати кнопки та пересувати важелі пульта керування.

Перша космомавпа на ім'я Гем спокійно виконала всю покладену на неї роботу та повернулась на Землю, на цьому справу тварин в космосі було закінчено - наступними туди вже почали літати люди, яким їхні брати менші вкотре проклали дорогу своїми життями. Та перша космомавпа прожила на Землі ще більше двох десятків років, отримавши належну шану і займаючись у вільний від байдикування на пенсії час малюванням - можливо вона навіть знайшла пару та завела собі дітей і онуків, принаймні радянська Стрілка принесла свого часу цуценят, одного з яких, як відомо, подарували доньці американського президента Кеннеді.

Чи то американці виявились більш жадібними, чи мавп дарувати у них не прийнято, але, на думку Кірка де Мікко, єдиний онук Гема залишився в США і пішов працювати в цирк, як це не ганебно звучить для нащадка такого славетного діда. В цілому задум був непоганий, якби не одне "але" - космомавпи "народились" в компанії Vanguard Animation. Це дітище продюсера Джона Вільямса (який заробляє гроші беручи участь в проектах на зразок трилогії про Шрека, а витрачає їх на підняття з колін власної анімаційної студії) вже випрацювало цілий стандарт своїх помилок, основна причина яких, очевидно, полягає в нестачі тих самих грошей.

Першою роботою Vanguard був мультфільм "Веліант: пернатий спецназ", другою - "Нові пригоди Попелюшки" - в обох роботах було багато спільних недоліків: намагання використати здобутки продукції більш іменитих студій, простий, як військовий устав, сюжет, відсутність хоча б якоїсь моралі та жарти - або недолугі, або занадто дорослі для потенційної аудиторії. Окремим пунктом можна додати новачків-режисерів та маловідомий акторський склад, який навіть в озвучуванні анімаційних стрічок відіграє дуже велику роль. Це все не могло не впливати як на оцінки публіки та критиків, так і на збори - якщо "Веліант" ще хоча б зміг повернути витрачені на нього гроші, то "Попелюшка" залишилась на самих бобах та золі, не дотягнувши до бюджету майже десять мільйонів доларів.

Практично все вищесказане стосується і чергової роботи Vanguard. На посаду режисера, а заразом автора історії, сценариста та одного з продюсерів, було взято Кірка де Мікко - він свого часу набивав руку допомагаючи створювати історію для анімаційного оскарівського номінанта десятирічної давнини під назвою "Чарівний меч", в усьому ж іншому ця стрічка стала його дебютом. Не можна сказати, що історію він склав погану - вона безсумнівно краща за спроби створити дитячий сюжет у Люка Бессона, оскільки фантазія у Кірка працює набагато краще: чого варті одні лишень інопланетні істоти, яких він понавигадував. Але для мультфільму цього мало - щоб досягти хоча б того, про що вже давно забули такі гіганти, як Pixar, треба вміти створювати жарти як призначені для дітей, так і цікаві дорослим, і додавати, але не ненав'язливо, мораль, оскільки в першу чергу такі фільми розраховані все ж на дитячу аудиторію. Цього всього у Кірка теж не вийшло - сюжетна лінія банальна, жарти зможуть оцінити тільки люди, які не лише знають хоч щось про історію підкорення космосу та фантастичні фільми, а й пам'ятають епоху брейку, а мораль відсутня взагалі. Себто якісь зародки її є - в небажанні Хема згадувати про славу діда, але вони такі незначні та кострубаті, що можна їх не брати до уваги.

Отже, черговий раз у Vanguard вийшов фільм, який, можливо, трохи розважить дорослих, які зайшли на сеанс вбити час, але не більше. На наступний рік же компанія Вільямса анонсувала черговий мультфільм - про жителя футуристичного всесвіту, за яким полює мегакорпорація - і знову з режисером-сценаристом-початківцем. Такий підхід до бізнесу нагадує впертість гравця в рулетку, який постійно ставить на одне й те ж число, сподіваючись, що теорія ймовірності рано чи пізно спрацює - от тільки в творчості математичні методи не діють.

 


Коментарі читачів

You must javascript enabled to use this form

Іменинники
4 червня
logo
Хостинг та підтримка надані
Украинский портАл Ua-links каталог сайтів Украинская Баннерная Сеть
UA TOP Bloggers BlogMemes.ru