
Вчора, третього червня, закінчив свою роботу ще один український кінофестиваль - "дитина" одного з найвідоміших українських акторів Богдана Сильвестровича Ступки. Новий захід в сфері кіномистецтва відкрився попри тривалу світову економічну кризу, в яку потрапила і наша країна, що вкотре довело - справжнім митцям економічні перешкоди ніколи не завадять. Звісно, в першому млинці не все вийшло добре - зокрема вже усі ЗМІ встигли покепкувати над технічними проблемами, які виникали при презентаціях і майстер-класах, та над власними журналістами, які не змогли упізнати більшість іменитих гостей фестивалю, зокрема Пітера Грінуея, який в результаті віддав перевагу самотній прогулянці Києвом. Втім навряд чи хтось відважиться заперечити, що в кіносвіті України, що ледь-ледь жевріє, поява "дорослого" кінофестивалю, як доповнення до "Молодості" - це достатньо визначна подія, хай її відвідали не голлівудські зірки А-класу, а лише кілька відомих режисерів. Отож - переможці першого КМК:
Кращий художній фільм – «Турне», режисер Горан Марковіч (Сербія); Краща режисерська робота – Паула Хернандес, «Злива» (Аргентина); Краща операторська робота – Лол Кролі, «Кращі речі» (Велика Британія); Кращий сценарій до фільму – «Турне», режисер Горан Марковіч (Сербія); Краща музика до фільму – Кристоф Блейзер, Штефен Калес, «Фінське танго» (Німеччина); Краща чоловіча роль – Антоніо Бірабент, «Три бажання» (Аргентина); Краща жіноча роль – Світлана Крючкова, Світлана Свирко, «Місяць у зениті» (Росія); Краща чоловіча роль другого плану – Любомирас Лаусіавічус, «Вогельфрай» (Латвія); Краща жіноча роль другого плану – Данута Стенка, «Ще раз» (Польща). «Фінське танго» (Німеччина), «Кадет» (Білорусь) та «Контракт» (Україна) були нагороджені дипломами «За гарний акторський ансамбль». Всього в конкурсній та позаконкурсних програмах фестивалю взяли участь 37 фільмів з 25 країн - зокрема були показані дві нові українські стрічки: «Таємничий острів» Володимира Тихого, створений за сценарієм відомої української письменниці Ірен Роздобудько, та «Контракт» Віри Яковенко. На жаль, і це було відзначено деякими друкованими виданнями, одним з головних недоліків нового кінофестивалю була демонстрація конкурсних стрічок лише для оргкомітету та преси - тож звичайні українські глядачі знову виявились позбавленими хоч якихось відомостей про власне український сучасний кінематограф. |